gggg

سه راه فرار از مخمصه در شطرنج

خرداد ۱۳, ۱۳۹۵ 6532 102 بدون دیدگاه

توضیحات

سلام، امروز می­خواهیم سه راه فرار از مخمصه در شطرنج را توضیح میدهم ابتدا به ۱ سوال خیلی معمول جواب دهیم، اینکه در شطرنج گیر کیرده ­اید و چه باید بکنید؟
بعد از حرکات اصلی در بازی یعنی در درست گرفات وسط زمین، بیرون آوردن اسب­ها و باقی مهره ­ها و قرار دادن شاه در این خانه، اغلب افراد دچار وضعیتی می­شوند که می­پرسند گیر کردم، چکار کنم؟

توصیه من به کسانی که در وسط بازی مانده و نمی­دانند حرکت بعدی چه باید باشد این است که این سه راه فرار از مخمصه در شطرنج را در نظر بگیرند.
اولین راه موثر در شطرنج کیش کردن است.
به بازی ادامه داده و مهره ­ها را بیرون بیاورید،
نکته اینجاست که در این وضعیت چه تعداد راه برای کیش کردن حریف وجود دارد.
اولین حرکت زدن سرباز با فیل و کیش کردن شاه حریف است،
اما همینطور که می­بینید اگر این کار را بکنید وزیر در معرض خطر رخ یا شاه قرار می­ گیرد.

در اغلب وضعیت­ها دادن فیل برای یک سرباز تصمیم درستی نیست.
دومین گزینه ما تسخیر است،
در این وضعیت چندین مورد داریم.
اسب ما سرباز حریف را تسخیر کند،
فیل سرباز حریف را تسخیر کند،
و آخرین گزینه زدن اسب حریف با فیل است.

پس از بررسی به نظر می­رسد در این وضعیت تنها حرکت منطقی تسخیر اسب حریف با فیل است.
سومین راه حل برای اینگونه وضعیت­ها در شطرنج تهدید است.
ابتدا حرکات احتمالی و ممکن کیش را بررسی کردیم،
سپس تسخیر را در نظر گرفتیم.

حالا رسیدیم به وضعیتی که حرکات احتمالی برای تهدید مهره بی حفاظ یا مهره با ارزش وجود دارد را بررسی می­کنیم.
تهدید می­تواند برای جلوگیری از حرکات حمله­ای، pin، فورک یا دیگر حرکات باشد.
در این وضعیت اسب را به خانه D5 می­بریم.
با این کار اسب من، اسب حریف را در خانه F6 تهدید کرده و درواقع این فیل در مسیر وزیر حریف است و حریف مجبور می­شود تا حرکت خوبی انجام دهد.
در این وضعیت که قرار بگیریم، همه راه­ها را رفته ­اید و این کار ایده­ای برای حرکت دادن مهره به ما می­دهد.
وسط بازی به شما توصیه می­کنم این سه راه فرار از مخمصه در شطرنج را بررسی کنید.
ابتدا حرکت کیش، سپس تسخیر مهره و در آخر حرکت تهدید.
پس از بررسی این ۳ راه، راه حل خوبی برای حرکت بعدی به ذهن شما خواهد رسید.

ورزشی