gggg

معرفی تنظیمات و ابزار مختلف اجسام photo paint در برنامه کرل

شهریور ۲۴, ۱۳۹۵ 1171 8 بدون دیدگاه

توضیحات

امروز درباره تاثیر تنظیمات و ابزارهای مختلف منوی adjustment (اَدجاستمِنت) روی اجسام و تصاویر برنامه photo paint (فُتو پِینت) در corel هست. دو تصویر اینجا دارم، روی توپ فوتبال کلیک می کنم تا توی photo paint باز بشه. پنجره اون رو تا آخرین حد بزرگ می کنم. روی لایه توپ کلیک می کنم تا از حالت پس زمینه بیرون بیاد و تبدیل به جسم بشه. از منوی adjustment گزینه local equalization (لوکال ایکوآلیزِیشِن) رو باز می کنم. یک افکت خیلی جالب روی تصویر bitmap ما ایجاد شد. این افکت روی تصاویر vector نتیجه نمیده. همونطور که می بینید حالتی قدیمی و کهنه به توپ داده که خیلی جالبه اما کمی از تاثیرات این افکت از توپ بیرون زده و توی پس زمینه سفید مشخصه. پس تنظیمات رو عقب برمی گردونم، ابزار rectangle رو باز می کنم و گزینه magic wand tool (مَجیک واند تول) رو انتخاب می کنم. اگه روی توپ کلیک کنم کل فضای سفید پشت توپ جداگونه مشخص میشه. اما قبل از شروع کار میزان tolerance رو روی ۱۰۰ تنظیم می کنم. با این کار کل تصویر تبدیل به ماسک میشه، اگه منوی mask رو باز کنید می بینید که گزینه های اون فعال شده چون یک ماسک ایجاد شده. Tolerance رو دوباره روی ۲ می برم، از منوی mask گزینه remove رو می زنم و دوباره روی توپ کلیک می کنم، ابزار magic wand رو فعال می کنم و tolerance رو ۲۵ تنظیم می کنم و اگه روی توپ کلیک کنم می بینید بخش هایی از توپ که نمی خواستم هم انتخاب شده. Tolerance رو به ۲ برمی گردونم و روی توپ کلیک می کنم، زوم که کنم حاشیه توپ پیکسل هایی دیده میشه که همچنان باید به تصویر ماسک شده اضافه بشن. دوباره از منوی ماسک گزینه outline و بعد expand رو باز می کنم، عدد داخل کادر باید ۱ باشه. حالا فضای سفید تبدیل به ماسک شده اما هدف اصلی من تبدیل تصویر توپ به ماسک بود پس از منوی mask گزینهinvert  رو انتخاب می کنم. دوباره از منوی adjustment گزینه local equalization رو باز می کنم و مقدار height(هایت) اون رو تغییر میدم اما قبل از این کار باید قفل این ۲ نوار رو باز کنم. اگه مقادیر اون ها رو عوض کنم قبل از اعمال تغییرات می تونم پیش نمایش رو ببینم. یک فلش کوچک گوشه راست کادر هست که منوی تنظیمات رو باز می کنه. بهترین روش استفاده از این ابزار حرکت دادن و دیدن وضعیت تصویر تو حالات مختلفه تا بهترین حالتی که می خواید رو به دست بیارید. برنامه photo paint و corel زمینه گسترده ای از ابزار و امکانات ترسیمی دارن، خیلی از پروژه هایی که توی corel انجام میشه به نظر نمیاد با ابزار draw (درا) ایجاد شده باشه. تو منوی effects گزینه ای به اسم art strokes (آرت استروکز) هست که ابزار و امکانات رسم شکل های هنری داره. به طور مثال گزینه water marker(واتِر مارکِر) چنین ظاهری داره. اگه resample(ریسَمپِل) اون رو نگاه کنید مقادیر مربوطه رو می بینید. عدد داخل کادر رو به ۴۰۰ تغییر میدم. دوباره همین افکت رو باز می کنم ولی این بار اعمال افکت بیشتر طول می کشه. نتیجه افکت اینه که ذرات رنگی بیشتر و قوی تری داره، اگه نقاط رنگی بزرگ تری می خواید باید میزان resolution رو پایین بیارید. من اون رو روی ۲۰۰ تنظیم می کنم. حالا از منوی art strokes گزینه water color (واتِر کالِر) رو انتخاب می کنم. میزان روشنی و تیرگی اون رو تغییر میدم. حالا افکت واتر کالر رو حذف می کنم و از لایه یک کپی می گیرم. روی یکی از لایه ها افکت واتر کالر رو تکرار می کنم تا بتونم ظاهر اولیه تصویر رو حفظ کنم. از بالای نوار شفافیت رو تغییر میدم، از منوی کناری یک حالت جدید برای تصویر انتخاب می کنم. وقتی ۲ تا افکت رو با هم روی تصویر اعمال کنم این اتفاق می افته. همه مقادیر و حالت ها رو امتحان می کنم و در آخر دوباره روی لایه water color میرم و یک کپی از اون می گیرم. مقدار opacity (اوپَسیتی) لایه جدید رو کم می کنم، یکی از این افکت ها رو که دوست دارم انتخاب می کنم. لایه ها رو با هم انتخاب می کنم و روی اون ها راست کلیک می کنم، گزینه combine رو باز می کنم و combine objects together (کامباین آبجِکتز توگِدِر) رو انتخاب می کنم. از منوی ماسک گزینه invert رو باز می کنم تا شفافیت پس زمینه رو ببینم. اگه با با ابزار magic wand به منوی ماسک برم و گزینه remove رو بزنم پس زمینه حذف میشه. وقتی کارم با تصویر توپ فوتبال تموم بشه از منوی bitmap گزینه mode رو باز می کنم و convert to grayscale(کانوِرت تو گرِی اِسکِیل) رو انتخاب می کنم و تبدیل به یک تصویر سیاه و سفید هنری میشه. اگه بخوام اون رو به مونوکروم تبدیل کنم منوی fashion factory(فَشِن فَکتوری) رو باز می کنم، یک کم بزرگ تر و بعد تبدیل به مونوکروم ۳۰۰ می کنم. این حالت عکس، تنظیمات گسترده ای تو color management (کالِر مَنِیجمِنت) داره. از پالت پانتون پس زمینه رو سفید می کنم و شفافیت حاشیه رو بیشتر می کنم. توپ بیسبال رو حذف می کنم. حالا با ابزار اِلیپس دایره ای دور توپ کادری ایجاد می کنم که شکل اون طبیعی تر بشه. حاشیه که درست بشه اون رو از دور توپ جدا می کنم، توپ رو می کشم و توی کادر میندازم، یک منو باز میشه و از توی اون گزینه power clip inside(پاوِر کلیپ اینساید) رو انتخاب می کنم. یکی از این ۲ گزینه پایین رو انتخاب می کنم. fill frame proportionally(فیل فرِیم پروپورشِنالی) رو که بزنم این اتفاق می افته، حالا fit content proportionally (فیت کانتِنت) رو می زنم. اندازه توپ رو تغییر میدم. حالا به نظر می رسه توپ فوتبالم با آب رنگ طراحی شده، می تونم این تصویر vector رو هر رنگی دوست دارم بزنم. اگه توپ رو جابجا کنم و فقط حاشیه باقی بمونه، روی صفحه راست کلیک می کنم و از توی frame type (فرِیم تایپ) گزینه none (نان) رو انتخاب می کنم تا خطوط وسط تصویر از بین بره. کلمه فوتبال رو تایپ می کنم، سایزش رو بزرگ می کنم و یک فونت ورزشی برای اون انتخاب می کنم. روی متن راست کلیک می کنم و گزینه convert to curves (کانوِرت تو کِروز) رو می زنم. حالا از این منو ضخامت حاشیه رو تغییر میدم، توپ رو می کشم و روی این حروف رها می کنم، از منویی که باز شده power clip inside رو انتخاب می کنم. توپ پشت متن قرار می گیره. اگه گزینه edit powerclip(اِدیت) رو بزنم می تونم هر تعداد کپی که بخوام از توپ بگیرم. این طرح برای برند ورزشی و فوتبال واقعا جالبه. روی متن راست کلیک می کنم و ویرایش رو تموم می کنم. یک عبارت دارم که توی حروفش با تصویر توپ فوتبال پر شده، اما همچنان مثل تصویر bitmap مونوکروم رفتار می کنه. اگه رنگش رو به زرد تغییر بدم با استفاده از گزینه select powerclip contents(سِلِکت) همه ذرات bitmap رو ارسال می کنه و اگه روی یک رنگ قرمز تیره کلیک کنم افکت کاملا متفاوتی می بینم.

کامپیوتر